CENTRAL ST. MARTINS’DE MODA TASARIMI EĞİTİMİ ALAN BAŞAK TAN, İLK KOLEKSİYONUNDA MISCHA BARTON, ELLEN BURSTYN VE NASTASSJA KINSKI GİBİ İSİMLERLE ÇALIŞMA FIRSATI BULDU. İKİNCİ KOLEKSİYONU EGO’NUN TANITIMINI İSE 26 EKİM’DE İSTANBUL MODERNDE GERÇEKLEŞTİRDİ. İLK ÇEKTİĞİ MOOD FİLM İLE İSTANBUL FASHION FİLM FEST’E KATILAN TAN, BEST INTERNATIONAL FASHION FİLM DALINDA ADAY GÖSTERİLDİ.
Central St. Martins’i tercih etmenizin sebebi neydi tam olarak?
Moda tasarnncılıgı hep aklımdaydı fakat ailem; “önce okulunu bitir, hobi olarak istersen bunu da yaparsın” dedi. Bu kadar istekli, tutkulu devam edeceğimi bilmiyorlardı. O yüzden önce Bilkcnt Üniversitcsi’nde Turizm Otelcilik okudum. Sonra da moda eğitimi icin Iondraya gittim. o dönemde, Türk tasarımcı Mustafa Arslantürk un yanında staj yapma şansım oldu.
Dünyanın en önemli tasarım okullarından biri olan Central St. Martins size neler kattı?
Öncelikle tabii ki belirli bir vizyon katıyor. Birçok tasarımcıyla seminerlere katılma fırsatınız oluyor, işin içine girebiliyorsunuz, Uygulamalı ve farklı teknikler öğreniyorsunuz ama yine de işin içine girdiğiniz anda okulla bağlantılı olmayan çok farklı boyutlar da görmüş oluyorsunuz. Keşke okurken daha fazla iş tecrübem de olsaydı’ diyorum. o zamanlar bunun öneminin farkında değildim.
Örnek aldığınız tasarımcılar var mı?
Minyadaki tasarımcılardan bahsedersek, takip ettiğim isimlerin başında Yolji Yamamoto geliyor. Ardından da Kick ahvcns… Dîenç tasarımcılardan Danir Doma, şu sıralar favorilerim arasında. Onun çizgisini, duruşunu ve tavrını çok İnleniyorum. Türkiye’de Hakan Yıldırım, Arzu kaprol gibi kreatif direktörler in de çizdikleri yolu çok takdir ediyorum. Türkiye ele örnek alacağını biri varsa o da Arzu kaprol de çizgisini koruması bakımından…
Size göre tasarımlarınızı diğer tasarımcılarınkinden ayıran nedir?
Vizyon sahibi olduğumu düşünüyorum, kendimden bahsetmeyi çok seviyorum ama diğer tasarımcılardan ayrı olarak risk alabildiğimi söyleyebilirim.
‘Sanal defile’ kavramının ne olduğunu bize biraz açabilir misiniz?
Ben genellikle daha içsel, felsefî olgulardan yola çıkıyorum anıa bundan sonra da böyle olacak demek değil bu. 11er şeyden ilhanı alınabilir tabii ki… Müzikten, İlimlerden,yolda yürürken gördüğünüz bir insanın duruşundan ya da tavrından… Şu ana kadar koleksiyonlarımda hep içsel olgulardan yola çıktım diyebilirim.
Son koleksiyonum ‘Kgocla da öyle… Karkmdalıgı arayan, kendini sorgulayan kadından yola çıkıyorum. onnn duygn ve ihtiyaçlarına yöneliyorum.
Kullanmayı özellikle tercih ettiğiniz materyaller var mı?
Deri benim olmazsa olmazlarımdan. Deri vedokuln kumaşları birlikte kullanmayı se\1yornnı. Bu koleksiyonda da zaten deri detaylar ön planda.
Deri manipülasyonunu ve değişik katlama yöntemlerini kullanıyorum. Knmas kalitesine çok önem veriyorum. Kendi içinde detayları olan, katlarıyla, formlarıyla dikkat çeken, yalın, sade ama detaylarla varolan tasarımlar yapmayı tercih elliyorum.
Kişiye özel tasarımlar yapıyor musunuz? Sipariş üstüne yapıyorum, evet. Mischa Barton, Kilen Bnrstyn ve Nastassja Kinski kıyafetlerimi giydiler.
Onlara özel mi hazırladınız parçaları yoksa koleksiyondan mı seçtiler?
Mischa Barton koleksiyondan seçti. Blazcr ceketle bir kokteyl elbisesi tercih etti ama Kilen Bnrstyn e özel bir kimono tasarladım. Nastassja Kinski ye de geçtiğimiz yıllarda Malatya Uluslararası film Festivali ödül Töreninde giymesi için çok özel bir elbise tasarladım.
Hedef kitlenizi öğrenebilir miyiz? Şehirli, modern ve güdü kadınlar… Kgo koleksiyonu nida da bu kadın
Koleksiyonda kullandığınız kumaşlar, temas ve renkler neler?
Koleksiyonum siyah ağırlıklı. Renk konusunda tutucuyum, fazla canlı renkler kullanmayı tercih etmiyorum. Siyah, füme, gri tonlar, yeşil gibi renkleri tercih ediyorum. Gerçi pastel renkleri de çok seviyorum. Pudra bej, su yeşili gibi. Ancak bunları daha çok iç astarda kullanıyorum, zamansız ve keskin sınırlardan uzak tasarımlar yaptığımı düşünüyorum.
Her zaman, herkesin dolabında bulunması gereken, giyilebilecek parçalar tasarlamaya çalışıyorum. Kumaşlar İtalya’dan geliyor. Kalitesine çok önem veriyorum. Bu koleksiyonda ağırlıklı olarak süet kullandım. Örme dokulu kumaşlar da mevcut… Renk skalası biraz kısıtlı oldugu için aslında kumaş farklılıkları olmuyor.
Nelerden ilham aldınız?
Şehirli, modem, güçlü kadını göz önünde bulundurarak, bir temayla birleştirdim. Koleksiyonun adının Kgo olmasının aslında hem kendim hem tasarımlarını acısından yepyeni bir başlangıç olması. Başlı başına bir yolculuk… Kendini arayan, sorgulayan, yön bulmaya çalışan kadının yolculuğu.
Moda dünyasının gelişimini nasıl buluyorsunuz?
Tast faslı i on’ denilen hızlı tüket ini var şu anda. Bu kadar hızlı gelişmesinde gördüğüm tek sıkıntı, ticari kaygılar düşünüldüğü için tasarımcıların kısıtlanması.
BAŞAK TAN’nın Egosu Resimleri
yeni-sezonun-trendleri-kotonda_05082015150847.jpg 3k moda
” src=”http://www.3kmoda.com/wp-content/uploads/2016/01/basaktan00150362802209-jpg.jpg” alt=”BAŞAK TAN’nın Egosu” />
yeni-sezonun-trendleri-kotonda_05082015150847.jpg 3k moda
” src=”http://www.3kmoda.com/wp-content/uploads/2016/01/basak-tan-0028032283-jpg.jpg” alt=”BAŞAK TAN’nın Egosu” />
yeni-sezonun-trendleri-kotonda_05082015150847.jpg 3k moda
” src=”http://www.3kmoda.com/wp-content/uploads/2016/01/20151031853017-jpg.jpg” alt=”BAŞAK TAN’nın Egosu” />
yeni-sezonun-trendleri-kotonda_05082015150847.jpg 3k moda
” src=”http://www.3kmoda.com/wp-content/uploads/2016/01/en-moda-sumak-tan-2008-ilkbahar-yaz-buyuk-beden-moda-koleksiyonu-.jpg” alt=”BAŞAK TAN’nın Egosu” />
yeni-sezonun-trendleri-kotonda_05082015150847.jpg 3k moda
” src=”http://www.3kmoda.com/wp-content/uploads/2016/01/topshop-koleksiyonunu-gelinlikler-abiyeler-abiye-modelleri-1.jpg” alt=”BAŞAK TAN’nın Egosu” />
yeni-sezonun-trendleri-kotonda_05082015150847.jpg 3k moda
” src=”http://www.3kmoda.com/wp-content/uploads/2016/01/yeni-sezonun-trendleri-kotonda05082015150847-jpg.jpg” alt=”BAŞAK TAN’nın Egosu” />